‘Sami proces kupnje na webshopu mora biti brz, webshop se mora otvoriti brzo, proizvod se mora otvoriti brzo. Osim toga, važan je i opis proizvoda’, rekao je naš Ivan Rebrović u sklopu panela ‘Revolucionirajte iskustvo kupnje i povećajte online prodaju’ na e-commerce & fintech konferenciji Game Changer u Ljubljani.

Rebrović je istaknuo da nedostaje edukacije jer postoji problem s nepovjerenjem u plaćanje karticama na webu. ‘20-25% kupaca misli da ne bi trebali plaćati karticama na webu. Odgovornost je djelomično i na payment gatewayjima, ali i na bankama, treba educirati ljude. Drugi problem je što webshopovi zanemaruju neke oblike plaćanja, misle da je cash on delivery dovoljan, a nije. I treća stvar su opcije tog plaćanja, je li moguće platiti na rate, nude li se potrošački krediti i instant payment’, objasnio je Rebrović, Business development manager u Monri Paymentsu.

Ako je opis proizvoda ‘mršav’ ili ga nema – to je problem

Nekoliko savjeta za (još) bolji webshop dao je CEO Markera, Ivica Kruhek. ‘Vaš webshop mora na prvu dati dobar dojam, ali pred kupca ne smijete staviti puno pitanja, moraju mu se dati odgovori. Primjerice, problemi su mršavi opisi proizvoda ili kad opisa nema. Primjer: na product pageu ne piše jesu li uključene baterije, rok dostave robe, može li se platiti karticom i slično’, naveo je Kruhek.

Na fotografiji: Slavko Ovčina, Ivan Rebrović, Ivica Kruhek i Primož Hvala

Objasnio je kako developeri i trgovci često misle da prosječan kupac koristi webshop na isti način kao i oni. ‘Ali, customer journey ne izgleda kako ga mi dizajniramo, customer journey je sulud. Na primjer, uvjeti kupnje (terms of use) i ‘o nama’ stranica otvaraju se 10 puta više od product pagea’, rekao je Kruhek i dodao da kupci tako traže razlog za davanje svog povjerenja za kupnju.

Rebrović: Plaćanje karticama je prestiglo plaćanje pouzećem, ali…

Još jedan od korisnih savjeta bio je i da ‘add to cart’ button (gumb za dodavanje u košaricu) mora biti u boji koja se koristi samo za tu akciju, da se taj gumb mora pronaći i kad bi na stranici sav ostali sadržaj bio zamućen.

Treći panelist Slavko Ovčina iz Pošta Slovenije dodao je kako se zbog svega navedenog prije izrade webshopa treba napraviti strategija prodaje i jak marketing.

Rebrović je komentirao da iako je konačno, nakon dugo vremena, online plaćanje karticama izbilo na prvo mjesto ispred plaćanja gotovinom prilikom pouzeća, ta razlika vrlo sitna, svega par postotnih poena. ‘S druge strane, činjenica da dosta webshopova sklapa ugovore s dostavnim službama gdje traže da prilikom dostave imaju POS aparat kako bi se moglo platiti karticom, govori da bi i više kupaca koristilo platne kartice, ali se jednostavno boje koristiti karticu online. I sad dolazimo do kontradikcije – još uvijek postoji dosta visok postotak kupaca koji se boje plaćanja karticom online, dok s druge strane imamo određenu skupinu ljudi koji se bune kad webshopovi koriste dodatne sustave zaštite, koji su čak i mandatorni. Ovdje prvenstveno govorimo o 3D Secure-u’, ispričao je.

Game Changer E-commerce & Fintech prva je velika tehnološka konferencija o e-trgovini i financijskim tehnologijama u Sloveniji, a Monri je bio partner spomenutog panela kojeg je moderirao Primož Hvala, osnivač i partner u Human & Sales Consulting.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)