Fiskalizacija 2.0 i eRačuni – što se mijenja u 2026.

Od 1. siječnja 2026. u Hrvatskoj se uvodi proširenje sustava fiskalizacije, poznatije kao Fiskalizacija 2.0, a koje će obvezati sva poduzeća (B2B) na slanje eRačuna. Ovom promjenom papirnati računi između tvrtki, pojednostavljeno rečeno, odlaze u povijest - zamjenjuju ih elektronički računi koji se šalju putem programa za izdavanje računa (dakle, ne e-mailom). Do sada su ovakavi slučaj postojali kod slanja B2G računa - prema tijelima državne uprave.  Novi zakon stupio je na snagu 1.09.2025., a primjenjuje se od 1.01.2026. što znači da imate dovoljno vremena za pripremu. Naša blagajnička rješenja Remaris, Smart, Start i Thor su u postupku prilagodbe za sve promjene, o čemu ćemo Vas redovito izvještavati.

Fiskalizacija 2.0

Monrijeva blagajnička rješenja su u postupku prilagodbe za sve zakonske obveze koje se tiču Fiskalizacije 2.0 – na ovoj stranici pratite sve novosti o kojima ćemo Vas izvještavati i putem našeg newslettera.
Ne dobivate naš newsletter? Prijavite se OVDJE

Obveznik ste Fiskalizacije 2.0 ako kumulativno ispunjavate sva 3 uvjeta: 

1

Kao izdavatelj računa ste poslovni subjekt u sustavu PDV-a

2

Izdajete račun transakcijskim/ virmanskim načinom plaćanja

3

Račun izdajete domaćem kupcu iz Hrvatske

Napomena: eRačun možete koristiti i iako niste zakonski obavezni, a želite digitalizirati svoje poslovanje

Tko nije obveznik Fiskalizacije 2.0?

Kao izdavatelj računa ste poslovni subjekt koji NIJE u sustavu PDV-a

Izdajete običan račun

U slučaju ako B2B kupac plati gotovinom ili karticom

Račun izdajete kupcu iz inozemstva

Izdajete običan račun

Primatelji Vaših računa su krajnji potrošači/ fizičke osobe (B2C) 

Izdajete fiskalni račun

Jeste li obveznik Fiskalizacije 2.0
  • Za sve informacije oko Fiskalizacije 2.0 obratite se Poreznoj upravi, a za sva pitanja i podršku za Monrijeve softvere Remaris, Smart, Start i Thor i Fiskalizaciju 2.0 tu je naš tim koji Vam, kao i do sada stoji na raspolaganju

 

  • Javiti nam se možete na helpdesk@monri.com ili broj +385 1 4440 064

Fiskalizacija 2.0 – često postavljana pitanja

Što je elektronički račun (eRačun), zašto vam treba i kako funkcionira?

eRačun ili elektronički račun podrazumijeva račun koji je izdan, poslan i zaprimljen u strukturiranom elektroničkom obliku što omogućuje njegovu automatsku i elektroničku obradu bez papira i ručnog unosa. Primjenom Zakona o fiskalizaciji  od 1. siječnja 2026. svi porezni obveznici upisani u registar obveznika PDV-a sa sjedištem, prebivalištem ili uobičajenim boravištem u Republici Hrvatskoj bit će dužni slati i zaprimati eRačune za tuzemne transakcije koje obavljaju primatelju eRačuna.

Kada se izdaje eRačun? 

Pojednostavljeno rečeno, eRačune izdajete u sljedećim slučajevima:

1. Ako su primatelji računa državna tijela (B2G) što je aktualno još od 2019. te drugo poduzeće ili obrt (B2B)
2. Ako je vaše poduzeće u sustavu PDV-a (ako niste u sustavu PDV-a izdajete običan račun)
3. Ako je kupac iz Hrvatske (ako je iz inozemstva izdajete mu običan račun)

Ako B2B kupac plati gotovinom ili karticom to je iznimka u izdavanjima eRačuna te izdajete fiskalni račun. Kad su primatelji računa krajnji potrošači/ fizičke osobe (B2C) izdajete fiskalni račun.

Kako možete fiskalizaciju 2.0 iskoristiti u svoju korist?

Uz fiskalizaciju 2.0 automatizirat će se zaprimanje primki u sustav Remaris/Smart i neće biti potrebe za prepisivanjem artikala već ćete kroz eRačun imati mapirane artikle i uštediti sate za računalom.

Kako će se unositi KPD šifre u sustav Remaris/Smart?

Bit će dostupan alat pomoću kojeg ćete brzo i efikasno moći unijeti šifre za sve artikle koje ćete koristiti u izdavanju eRačuna.

Mora li se podešavati da se način plaćanja virman/ transakcijski račun fiskalizira ili javiti podršci?

Ne morate, mi ćemo to podesiti umjesto Vas.

Korisni linkovi za informacije o Fiskalizaciji 2.0

Sve o Fiskalizaciji 2.0 na stranicama Porezne uprave

Ministarstvo financija, Porezna uprava je nositelj projekta Fiskalizacija 2.0

LINK: eRačun | Fiskalizacija 2.0 / eRačun

Zakon o fiskalizaciji, LINK Propisi – Porezna uprava

Klasifikacija roba i usluga KPD - Porezna uprava

Klasifikacija roba i usluga KPD 2025. je središnja klasifikacija proizvoda i statistički standard koji se koristi za prikupljanje i objavu podataka koji zahtijevaju razinu proizvoda te za međunarodnu razmjenu podataka

LINK: Klasifikacija roba i usluga – Porezna uprava

KLASUS - pregled i pretraživanje klasifikacija

KLASUS nudi mogućnost pregledavanja i pretraživanja klasifikacija prema nazivu i šifri, omogućuje prikazivanje pojedinačnih elemenata klasifikacija, njihove nazive, objašnjenja ili indekse, ako postoje.

Državni zavod za statistiku

Za pomoć u primjeni klasifikacije dostupna je email adresa KPD@dzs.hr

Državni zavod za statistiku (DZS) odgovara na upite poduzetnika koja je ispravna KPD oznaka za određenu robu/proizvod/uslugu ne ulazeći u tumačenje odredbi Zakona o fiskalizaciji, u smislu treba li poduzetnik izdavati račun ili eRačun.

Pratite novosti na monri.hr

Monrijeva blagajnička rješenja spremna su za sve zakonske obveze koje se tiču Fiskalizacije 2.0 – na ovoj stranici pratite sve novosti o kojima ćemo Vas izvještavati i putem našeg newslettera.
Ne dobivate naš newsletter? Prijavite se OVDJE