Na Digital Touchpoint konferenciji danas je u Kaptol Centru održan panel o monetizaciji podataka. Uvod u panel dao je Kristian Škovrlj iz Modus Infinituma koji je posjetiteljima iz bankarskog i financijskog sektora rekao da total customer experience mora sagledati sve interakcije korisnika s tržištem kako bi se analizirale njegove navike i predvidjele njegove potrebe. Uvid u takvo ponašanje može se dobiti integracijom s blagajničkim sustavima, POS terminalima ili eCommerce paymentom.

O monetizaciji podataka u payment ekosustavu moderatorica Martina Silov iz CroAI povela je razgovor s panelistima Majom Fočić iz Monri Paymentsa, Ivanom Jurkovićem iz Francka, Darkom Marjanovićem iz Things Solvera i Jovanom Solomunom iz Sport Visiona.

Maja Fočić (Monri Payments), Ivan Jurković (Franck) i Jovan Solomun (Sport Vision) na panelu o monetizaciji podataka na konferenciji Digital Touchpoint.

Maja Fočić iz Monrija pojasnila je da Monrijevi podaci daju ne samo uvid u ponašanja i potrebe kupaca, već i informacije o poslovnim subjektima i njihovoj strukturi prometa. Takvi podaci važni su za moderno donošenje poslovnih odluka.

Objašnjavajući izvor Monrijevih podataka Maja je izjavila: “U 2021. godini Monri Payments procesirao je svaku petu transakciju u Hrvatskoj, a kroz svoje blagajnička rješenja nalazimo se u 70% premium lokala u HoReCa segmentu, što nam daje dobar uvid u stanje na tržištu.

Ivan Jurković iz Francka nadovezao se na Maju ističući da je podatak tek početak priče, jer se podatak mora pretvoriti u kvalitetnu informaciju i pitke izvještaje. Za Frack vrijednost leži u podacima koji im daju uvid u okruženje i tržište i pomažu im širiti scope poslovanja i razmišljanja.

Danas se jako puno novaca troši na prikupljanje podataka, ali ako se oni ne koriste, oni su digital waste. Podaci su vrijednost tvrtki tek kad se intepretiraju i stave u funkciju,” upozorio je Ivan.

Upravo se analizom podataka bavi tvrtka Darka Marjanovića Things Solver koja koristi AI i machine learning da segmentiraju podatke i agilnim pristupom ponude male promjene koje imaju velikog utjecaja.

Darko je objašnjavajući pojam monetizacije podataka izjavio: “Danas se kaže da su podaci novo zlato. Montetizacija podataka ne odnosi se samo na prodaju sirovih podataka i izvještaja, već i na interno korištenje podataka preko sistema preporuka i pametnih kampanja koje su krajnjim kupcima dodana vrijednost.

Jovan Solomun iz Sport Visiona može se pohvaliti velikim iskustvom u kreiranju loyalty programa te je posjetiteljima konferencije dao savjete koje već sutra mogu primjeniti u svom poslovanju:

Nemojte se fokusirati na jedan profil kupca, već svoje kupce podijelite u više manjih segmenata i onda se bavite svakime od njih. Ako ikako možete, ponudu dostavite svom kupcu kad se on nalazi na mjestu prodaje ili surfa vašom webstranicom, jer je on tad najspremniji za iskorištavanje te ponude”, istaknuo je Jovan.

Moderatorica Martina Silov iz CroAI pitala je paneliste vide li GDPR kao prepreku ili priliku u vidu obrade podataka, a svi su se panelisti složili da je GDPR koristan alat jer je krajnjim korisnicima povećao privatnost i sigurnost u upravljanje njihovim podacima. Budući da su krajnji korisnici vlasnici svojih podataka, korisnici indirektno utječu na tvrtke da te podatke pametno koriste, opravdavajući time njihovo prikupljanje.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)