Tanja Šincek je eCommerce savjetnica i vlasnica agencije Webroom Agency, specijalizirane za pokretanje online biznisa, izradu ecommerce rješenja i optimizaciju prodaje. Iza sebe ima više od 300 uspješno realiziranih webshop i digitalnih projekata, kroz koje je pomogla brojnim brendovima da izgrade, razviju i skaliraju svoje online poslovanje. Kao mentorica i edukatorica, pomaže tvrtkama i poduzetnicima u rastu kroz prodajne strategije, digitalni marketing i AI alate.
__
Ime domene je slobodno i kupljeno, web shop je postavljen, proizvodi su spremni za prodaju, no što sad i koji su idući koraci? Prije nego se upustite u avanturu online prodaje, važno je razmisliti o onome što kupci prvo vide kada dođu na neki web shop? Naravno da je to vaš branding i vizualni identitet web shopa. U svijetu internet trgovine gdje je konkurencija udaljena samo jedan klik, prvi je dojam ne samo važan, nego presudan.
Branding: Priča koja stvara lojalnost
Brend nije samo logo ili ime. Brend je cjelokupno iskustvo koje kupac ima s vašom online trgovinom. To je priča, osjećaj, obećanje koje dajete svojim kupcima. Kad kupci osjete povezanost s vašim brendom, veća je vjerojatnost da će se vratiti, čak i ako cijena nije najniža. U praksi često vidim da poduzetnici i trgovci preskaču ovaj korak, no to je greška koja ih na kraju skupo košta.
Branding nije trošak, već investicija u budućnost vašeg poslovanja.
Kako osmisliti naziv, logo, boje i ton komunikacije?
- Naziv web shopa: Razmislite o nazivu koji je jedinstven, lako pamtljiv i lako za izgovoriti, te koji na neki način opisuje što prodajete. Izbjegnite generička imena koja se lako mogu zamijeniti s drugima. Ime bi trebalo biti dostupno kao domena (.hr, .com) i na društvenim mrežama pa nemojte zaboraviti prvo i to provjeriti.
Evo jedan dobar primjer naziva shopa: “Šareni kutak” za prodaju dječjih igračaka, “Biljko ljubac” za ukrasne biljke.
Loš primjer: “Online trgovina knjigama” ili “Super shop 123”.
- Logo: Logo je lice vašeg brenda. Trebao bi biti jednostavan, prepoznatljiv i profesionalan. Iako se čini primamljivo koristiti besplatne alate za izradu logotipa, savjetujem vam da investirate u profesionalnog dizajnera. Loše dizajniran logo može odavati dojam neozbiljnosti, a to je posljednje što želite. Imajte na pameti da profesionalnost privlači povjerenje.
- Boje: Boje imaju moć utjecati na emocije i percepciju. Odaberite paletu boja koja odgovara vašem brendu i ciljanoj publici.
Evo vam nekoliko primjera:
- Plava boja se često koristi za ozbiljnost i povjerenje (banke, IT tvrtke)
- Zelena je povezana s prirodom i zdravljem
- Crvena stvara osjećaj hitnosti i strasti (često se koristi za akcije i rasprodaje).
- Ton komunikacije: Odlučite kako ćete se obraćati svojim kupcima. Hoćete li biti formalni i stručni, ili opušteni i prijateljski? Dosljednost u tonu komunikacije, od opisa proizvoda na webu do objava na društvenim mrežama, gradi povjerenje i prepoznatljivost.
Zašto je prvi dojam presudan online?
U fizičkoj trgovini imate miris, ambijent, glazbu te možete dodirnuti proizvod i razgovarati sa prodavačem. U online svijetu prvi susret s vašim brandom je onaj kroz ekran. Tada imate na prvu onaj vizualni dojam i brzinu kojom netko može odlučiti ostati ili otići. Statistike kažu da korisnici donose sud o web shopu u manje od 3 sekunde. Ako stranica djeluje neprofesionalno, neuredno ili zastarjelo, prodaja pati odmah. Zato uložite vrijeme i novac u kvalitetan dizajn i UX, jer je to investicija koja se brzo vraća kroz povjerenje i konverzije.
Kako do vizualnog “wow” efekta na prvu? Slike visoke kvalitete, čista i pregledna struktura stranice, te dosljedan dizajn čine da se posjetitelj osjeća ugodno i da mu je navigacija laka.
Velika pogreška koju vidim u praksi je korištenje amaterskih fotografija (slikanje mobilnim uređajem, tamne pozadine..), kopiranje tuđih opisa proizvoda i postavljanje web shopa s previše “šarenila” i nepovezanih elemenata. To kupcima govori samo jedno: “Ovdje ne možete očekivati kvalitetu.”
Primjeri dobrih i loših praksi
Dobre prakse:
Brend s pričom: Web shop “Mala kuća” prodaje ručno rađene keramičke proizvode. Njihov vizualni identitet, od logotipa s kućicom do toplih, zemljanih boja, odražava priču o toplini doma i unikatnosti. Opisi proizvoda su poetski, stvarajući osjećaj da kupujete više od predmeta.
Dosljednost: Web shop “Eko kutak” ima minimalistički dizajn u zelenim i smeđim tonovima. Svi opisi proizvoda su informativni i naglašavaju ekološku održivost. Čak su i njihove promotivne poruke na društvenim mrežama u skladu s “eko” temom.
Loše prakse:
Zbrka na stranici: Web shop koji prodaje sve i svašta. Logo je nezgrapan, boje su previše “upadljive”, a fotografije su niske rezolucije. Iako možda ima dobre proizvode, sve to odaje dojam da je neozbiljan i nepouzdan. Ako imate shop kroz koji prodajete puno različitih proizvoda moj je savjet da se fokusirate na manji broj proizvoda dok ne izgradite povjerenje.
Kopiranje: Primjetila sam da postoje shopovi koji su kopirali opise i fotografije s AliExpressa, samo su ih preveli na hrvatski. To ne samo da je neprofesionalno, već i krši autorska prava i uništava reputaciju. Pa ako to radite možete očekivati i kaznu što ste od nekoga “posudili” fotografije.
Da ponovimo:
- Testirajte naziv i logo sa prijateljima, ali i potencijalnim kupcima jer prvi dojam je stvaran, nemojte mislite da „to što vam se vama sviđa, da će voljeti i svi ostali”
- Koristite paletu boja kroz sve kanale: web shop, društvene mreže, newsletteri.
- Urednost i minimalizam uvijek pobjeđuju. Pretrpan dizajn zbunjuje.
- Definirajte ton i držite se njega, bez iznenadnih „skokova“ u stilu komunikacije ili novih boja
- Nemojte štedjeti na fotografijama proizvoda jer će one prodati vaš proizvod
Branding i vizualni identitet nisu samo estetska igra. Oni stvaraju povjerenje, prenose priču i direktno utječu na prodaju. Prvi dojam je brz i nepopravljiv, stoga ga nemojte prepustiti slučaju ili se nadati drugoj šansi.
Uložite vrijeme u naziv, logo, boje i komunikaciju, jer to je ono što vaš web shop čini prepoznatljivim i vjerodostojnim u moru online trgovina. I zapamtite da jedna greška u vizualnom identitetu može vas koštati više od lošeg proizvoda. Težite tome da vaša priča branda i cijelog online poslovanja bude jasna, profesionalna i dosljedna.
I upravo je to dugoročna strategija koja će vam donijeti ne samo kupce, već i lojalne obožavatelje vašeg brenda.
Za više savjeta o tome što trebate znati prije nego što otvarate webshop i kako da odaberete pravu platformu za svoj online biznis kliknite na odgovarajući pojam!