PRIPREMA I UNOS OSNOVNIH PODATAKA
Na glavnom ekranu dodan je gumb sa novim obavijestima:
U verziji programa 8.06.073 uvedena je priprema za Fiskalizaciju 2.0. Nakon instalirane nadogradnje, u glavnom izborniku programa pojavljuje se novi prozor pod nazivom „FISKALIZACIJA 2.0.“. Otvaranjem tog prozora korisniku se prikazuje pregled logičkih provjera koje je potrebno zadovoljiti kako bi program bio spreman za rad u skladu s novim zahtjevima fiskalizacije.
Sustav automatski prolazi kroz sve ključne elemente, uključujući i provjeru imate li aktiviran VP modul, koji je obavezan za kreiranje VP eRačuna i njihovu fiskalizaciju. Na taj način korisnik odmah može vidjeti ispunjava li sve potrebne uvjete ili postoji li dio konfiguracije koji treba dodatno prilagoditi.
Klikom na FISKALIZACIJA 2.0 na početnom ekranu Thora moguće je ugovaranje usluge Monri eRačun, bez obzira na to što već posjeduje MeR podatke.
Odabirom plavog gumba za ugovaranje usluge otvara se forma za izbor paketa:
Unutar ovog prozora korisnicima je sa lijeve strane vidljiv pregled paketa te osnovne informacije o ponudi. Sa desne strane se može odabrati preferirani paket iz padajućeg izbornika te upisati e-mail adresu za dostavu ponude. Ukoliko već postoji upisani mail, on se povlači iz postavki programa, ali ga je moguće i ručno upisati. Zatim, na mail se dobije uputa kako dalje nastaviti aktivaciju usluge.
Zatim, korisnik dobije mail sa uputama kako dalje nastaviti aktivaciju usluge. Odgovara sa PRIHVAĆAM itd:
Kako bi se pripremili za slanje eRačuna i fiskalizaciju 2.0. potrebno je upisati sljedeće podatke u program:
· U izborniku Servis – Postavke programa – Podaci o korisniku – Izmjena podataka upisati odgovornu osobu:
U podacima o korisniku možete provjeriti imate li fiskaliziranu veleprodaju kako bi mogli izdavati VP račune fizičkim osobama (B2C).
Unos pružatelja usluge
Potrebno je upisati i izabrati svog pružatelja usluge za eRačune. To se može napraviti na način da se klikne na izbornik Servis – Postavke programa – Postavke eRačuna. Izabirete pružatelja usluge i upisujete korisničke podatke koje ste dobili od svog pružatelja usluge za eRačune.
Noviteti u programu
U načine plaćanja je dodano i način plaćanja “Transakcijski račun“, za korisnike koji nemaju otvoren takav način, a radi potreba fiskalizacije 2. Korisnicima koji već imaju otvoren taj način plaćanja, program neće otvarati novi
Prilikom izdavanja eRačuna, u skladu sa zahtjevima fiskalizacije 2.0 koji se primjenjuju od 1. Siječnja 2026. Godine, sustav automatski provjerava je li kupac evidentiran u AMS bazi porezne uprave. Ukoliko kupac nije pronađen u bazi, izdavanje eRačuna nije moguće, te se u tom slučaju mora izdati standardni R-1 račun prema pravilima fiskalizacije 1.0., ukoliko je isto moguće
U sklopu prilagodbe sustava fiskalizaciji 2.0, došlo je do sljedećih promjena na VP računima:
Novi stupac na pregledu računa: Na glavnom ekranu pregleda VP računa dodan je stupac “TIP Računa” koji jasno označava vrstu računa – B2B/B2G (za pravne osobe), B2C (za fizičke osobe) ili INO/EU (za strane poduzetnike).
Forma za pohranu i završetak VP računa redizajnirana je kako bi mogla prikazati sve potrebne informacije koje će fiskalizacija 2.0 zahtijevati
Na kraju VP računa, kod pohrane, dodana je mogućnost provjere da li je kupac registriran u AMS bazi podataka porezne uprave, odnosno da li mu možete poslati račun. Ova je provjera aktivna tek od 01.01.2026. godine, a u međuvremenu služi ako bi neki od pružatelja usluge eRačuna omogućio provjeru i prije tog datuma.
Kod završetka VP računa, a prije pohrane, je dodana mogućnost dodavanja privitaka za eRačun. Do sada su se privitci mogli dodati samo na pregledu računa, a od sada iste možete dodati već kod završetka računa tako da možete odmah poslati eRačun. U privitke se obično dodaje dokument koji je podloga računu (situacije, nalozi, itd..).
Kod završetka i pohrane VP računa je dodana mogućnost određivanja tipa fiskalizacije računa. VP Račune je moguće fiskalizirati na 2 načina, a ovisno o tipu i to kako slijedi:
- B2C Račune prema fizičkim osobama je moguće fiskalizirati prema fiskalizaciji 1.0 samo
- B2B Račune prema pravnim osobama je moguće fiskalizirati prema fiskalizaciji 1.0 ili 2.0 (eRačun), kao na slici
- INO/EU račune nije moguće fiskalizirati
Ova je promjena vidljiva od 01.01.2026. godine
Kod unosa i definiranja jedinice mjere za neki proizvod dodana je provjera da li je unesena jedinica prema važećim standardima, a zbog usklade sa e-Računima. Ukoliko jedinica nije u skladu sa standardima, program će prikazati obavijest sa poželjnim jedinicama mjere. Ukoliko ipak ne unesete jednu od tih jedinica mjere, kada ćete slati e-Račun program će sve tretirati kao “KOM” – Komad.
Kod definiranja ostalih podataka artikla i dodatnih šifri (ean kodova) je dodana mogućnost da se za artikl definira članak zakona temeljem kojeg isti ne podliježe PDV-u. Ovo je potrebno unijeti za SVE artikle usluge ili robe koji su unutar porezne grupe “UBP” ili “RBP” (usluga ili roba bez poreza), a kako bi se isti ispravno slali u sustav e-Računa.
NAPOMENA:
Aktivacija F2.0 bit će omogućena nakon 01.01.2026. iako unaprijed podesite postavke kupcima i ugovorite uslugu.















