U najnovijem izdanju časopisa GOST, glasila Udruženja ugostitelja Zagreb, objavljen je članak koji donosi uvid u Monrijevu tehnologiju i njezinu ulogu u modernom ugostiteljstvu. U nastavku prenosimo članak iz izdanja za studeni 2025.
Kad razgovarate s Irenom Turić iz Monri Paymentsa, tvrtke specijalizirane za blagajnički softver i rješenja za plaćanje, brzo shvatite da iza najvećih domaćih evenata stoji puno više od glazbe, dobre hrane i hladnog pića. Stoje ljudi poput nje – i tehnologija koja mora izdržati sve. Kišu, gužvu, špice od 70 tisuća posjetitelja, stotine točionika, desetke food zona.
„Tijekom godine dobijemo nekoliko poziva dnevno, ali kad krene sezona – to je 20 do 30 poziva, samo za najmove,“ priča Irena, Monrijeva Customer Success specijalistica i glas iza telefona kad nazovete Monri za najam blagajni. „Festivali, jednodnevni eventi, plaže, sladoled, ležaljke, prodaja suvenira… zovu nas sa svih strana.“

A Monri ima rješenje za sve te priče. Remaris ugostiteljske blagajne za festivale i food courtove, uz ručne terminale za konobare koji se posebno ističu za VIP zone. Start mobilnu blagajnu s kartičnim plaćanjem za brze, mobilne prodaje. Integraciju s Monrijevim SinglePOS uređajima za sigurnu i brzu kartičnu naplatu. I ono što event organizatorima najviše znači – blagajnu koja stiže potpuno pripremljena, uz potporu Monrijeve tehničke i helpdesk ekipe.
„Klijent nam pošalje sve podatke, a blagajna mu dolazi spremna za rad. Cjenici, operateri, fiskalni certifikat, integracija s POS uređajem… sve je već unutra. Doslovno samo uključi u struju i radi“, kaže Irena. Kroz ruke naših tehničara u sezoni prođe 40–50 blagajni dnevno. Jedini u Hrvatskoj nudimo kompletno rješenje – fiskalnu blagajnu, internet i POS integraciju. Klijentu na lokaciji treba samo struja“, objašnjava Irena.
Najveći eventi kao dokaz – kad je najkritičnije, radi bez greške
Ove godine Monri je odradio dva najveća događaja u Hrvatskoj: koncert Thompsona i Ultru. Bez zastoja, bez pada sustava, bez reda koji stoji jer „blagajna neće“.
Za Irenu, Thompsonov koncert nije bio samo još jedan event u kalendaru, bio je to trenutak kad se sav njezin posao, sve procedure i sva priprema Monrijevih timova podignula na razinu koju malo tko u industriji doživi. „Znali smo da će biti ogromno, ali dok ne staneš na teren i vidiš taj val ljudi, taj tempo… shvatiš koliko je važno da sve radi savršeno“, prisjeća se Irena, a brojke pričaju same: više od pola milijuna posjetitelja u jednoj večeri, preko 1.100 elektroničkih blagajni, tri dana neprekidnih operacija – i niti jedan jedini zastoj.

Iza kulisa, Monri je odradio operaciju kakva se inače radi na najvećim svjetskim festivalima. Više od 30 stručnjaka na terenu i u centrali pokrivali su svaki pedalj, svaku blagajnu i POS uređaj, svaku točku prodaje.
„Na terenu je to izgledalo kao mala vojska. Svaki tehničar je znao svoju zonu, svaki problem imao je definiran protokol. Ali najljepši dio je što – nije bilo problema“, kaže Irena i dodaje kako organizatori nisu morali brinuti hoće li sustav izdržati pritisak od stotina tisuća transakcija. Mogli su se baviti publikom, programom i logistikom. Tehnologija je radila sama.
Zbog najvećih evenata i količine blagajni, POS uređaja i printera računa, tehnika se ove sezone bila privremeno preselila na Velesajam. U jednom paviljonu slagali su, testirali i integrirali opremu za festivale koji dosežu desetke tisuća posjetitelja.
Kad tehnologija i praksa rade zajedno – glas organizatora
Kako je raditi evente s partnerom kao što je Monri svjedoče i njegovi klijenti. Marin Vasilj, koji stoji iza niza gastro festivala popust Burger Festa, ali i kućica na zagrebačkom Adventu surađuje s Monrijem godinama.
„Jako smo zadovoljni. Svake godine unaprijede sustav i nama olakšaju posao – od blagajne do POS-a i back-officea. Helpdesk im je sjajan, doslovno rade i dan i noć kad treba“, kaže Marin Vasilj.
Jakov Crnjak iz Mrav sistema, koji s Monrijem već tradicionalno radi na splitskom Ultra festivalu i drugim događajima poput koncerta Eda Sheerana, zna što znači pouzdano rješenje kad u jednoj večeri na šankovima prođe 70.000 ljudi.
„Standard koji smo postavili ne bismo mogli održavati bez Monrija. Neke funkcije u uređajima razvijene su upravo za nas. Tražili smo da uređaj može otići u minus zbog kaucije za čaše – i već sljedeći put to je bilo implementirano. Consider it done – tako rade“, ispričao je Crnjak.
Zašto ugostitelji koji se bave eventima biraju Monri? Jer na jednom mjestu mogu dobiti i blagajnu i POS uređaj s internetom – spremno za rad, mobilne i fiksne uređaje ovisno o potrebi poslovanja, rješenja za VIP zone i cashless sustave, mogućnost praćenja potrošnje, narudžbi i prometa u realnom vremenu kroz napredni back-office i mobilnu aplikaciju.
„Tko god radi ugostiteljstvo na eventima – od malih kućica do najvećih festivala – kod nas pronađe rješenje. Zato nas organizatori zovu iz godine u godinu“, zaključuje Irena.
Cijelu verziju časopisa možete pročitati na linku.
