Osim toga, Money Motion svoj uspjeh temelji i na zanimljivim govornicima, dobrom PR-u i činjenici da nije isključiva po pitanju konkurencije među sudionicima, odnosno izlagačima
Kako napreduje projekt digitalnog eura, jesu li dućani bez blagajni budućnost i koja je uloga super računala u bankama – ova i brojna druga pitanja u vezi razvoja tehnologije u financijskom svijetu moći ćete doznati na konferenciji Money Motion. Ovogodišnje izdanje održava se 21. i 22. ožujka na Zagrebačkom velesajmu, a organizatori očekuju više od 2.500 sudionika. Kako im je pošlo za rukom rasprodati konferenciju prošle godine i privući više od 1.000 sudionika na prvom izdanju, kako funkcionira njihov organizacijski tim i koja je tajna uspjeha ovog eventa, rekao nam je jedan od osnivača konferencije – Robert Penezić, član uprave Monri Paymentsa.
- Svoju karijeru od samih početaka razvijate u bankarskoj, odnosno financijskoj industriji. Kada i kako ste se okrenuli tehnologiji u toj branši?
Nakon poslovnog iskustva koje sam stekao razvijajući projekte u payment industriji unutar bankarskog sektora, odlučio sam se priključiti Monri Payments koji je tada bio fintech startup, a danas je izrastao u regionalnog lidera u platnim uslugama. Promjene unutar payment sektora su dinamične i uvjetovane ubrzanim razvojem tehnologije. Vidio sam veliku priliku za inoviranje u tom polju kako bi firma mogla rasti i dosegnuti ove razine na kojima je danas.
- Kako i na čiju inicijativu je nastala Money Motion konferencija? Tko sve stoji iza ovog vrlo uspješnog događanja?
Petorica ljudi koji se nisu svi poznavali, osim po čuvenju, obzirom da dolazimo iz iste industrije, sjela je na piće jedno popodne s namjerom da porazgovaraju o nekakvom eventu koji bi okupio ljude iz branše. Svima nam je odlična konferencija Money2020 koja se svake godine održava u Amsterdamu pa smo sebi postavili pitanje možemo li nešto slično, naravno u manjem opsegu, organizirati u Zagrebu. I evo nas godinu i pol dana kasnije, 15 dana do drugog izdanja Money Motion konferencije na kojoj očekujemo više od 2.000 posjetitelja. Ta petorica su Nikola Škorić, Luka Sučić, Igor Gržalja, Damir Čaušević i ja.
Ozbiljan vlastiti organizacijski tim
- Koliko je ljudi sudjelovalo u samoj organizaciji prve konferencije? Jeste li za organizaciju koristili usluge event agencije ili vlastiti tim u suradnji s dobavljačima?
U organizaciji prve konferencije sudjelovalo je oko 30 ljudi, ove godine oko 70. Za organizaciju koristimo vlastiti tim, koji se zapravo okupio još prošle godine te smo ga ove godine samo proširili. Riječ je o ljudima s iskustvom produkcije na drugim eventima, koji su pokazali izuzetnu profesionalnost i posvećenost, što je uvelike doprinijelo da prva MoMo konferencija bude toliko uspješna i s toliko pozitivnih povratnih informacija posjetitelja.
- Kakva je danas organizacijska struktura iza MoMo konferencije? Imate i odjel marketinga i PR-a, prodaje, organizacijski (programski) i tehnički tim?
Danas je to vrlo ozbiljan pogon, s produkcijom, PR timom, prodajom, programskom službom, koordinatorima za karte, za ugovore sa sponzorima, za hospitality itd. Kako od nas organizatora nitko nije imao iskustva s organizacijom ovako velikog eventa, shvatili smo da je jako izazovno te iziskuje veliki trud. Uz pomoć svih ljudi koji sudjeluju uspijevamo uspješno odraditi ogroman posao.
Sami sebi smo digli ljestvicu očekivanja i krenuli u taj izazov.
- Prvo izdanje konferencije uspjeli ste rasprodati tjedan dana prije održavanja i okupili ste gotovo 1.300 sudionika. Kako vam je to pošlo za rukom, što biste rekli da je bilo ključno za uspjeh – marketing, sadržaj, govornici…?
Prve godine dosta stvari se poklopilo. Imali smo jako zanimljive govornike/panele, PR ekipa je odradila odličan posao, konferencija takvog formata je nedostajala svima iz industrije. Zbog svega toga odaziv je bio veći od očekivanog. Kad je konferencija završila i nakon svih pozitivnih komentara, tek tada smo shvatili da smo u problemu. Kako nakon svega napraviti sljedeću konferenciju, još bolju, zanimljiviju i s još više sudionika. Sami sebi smo digli ljestvicu očekivanja i krenuli u taj izazov. Hoćemo li uspjeti vidjeti ćemo za 15-tak dana.
Bez sponzora ne bi bilo niti konferencije
- Kakav je odaziv izlagača i sponzora, odnosno kako ste financirali sami početak?
Bez sponzora ne bi bilo niti konferencije, od prvog dana, samo na temelju ideje, podržali su nas Mastercard, OTP banka i Nexi i na tome smo im zahvalni. Od početka nam je ideja raditi konferenciju koja nije prodajna ili isključiva u kontekstu konkurencije.
Dakle svi koji sudjeluju na bilo koji način u financijskoj industriji, fintech ili payment sektoru neovisno od tržišta na kojem su prisutni, su dobrodošli. Smatramo kako samo na taj način sudionici mogu dobiti informacije o trendovima, novitetima i općenito smjeru u kojem ide industrija.
- Nakon vrlo uspješnog izdanja u Laubi, ove godine selite na Zagrebački velesajam. To su dva dosta različita prostora, Lauba kao urbani umjetnički prostor i ZV kao sajamska hala. Je li razlog samo brojnost sudionika, odnosno kapaciteti prostora ili ima i drugih kriterija koji su utjecali na taj odabir – što vam je najvažnije prilikom odabira lokacije?
U Zagrebu je izbor prostora koji mogu ugostiti više od 2.000 sudionika vrlo mali, pa je Velesajam logičan izbor. Lauba je savršen prostor, baš zbog tog nekog umjetničkog štiha koji daje poseban osjećaj, međutim za našu ambiciju nedovoljnog kapaciteta.
Logistički je Velesajam za nas puno zahtjevniji prostor koji zahtjeva i veće ulaganje u kontekstu pripreme, ali sigurni smo kako će svi sudionici biti zadovoljni transformacijom jednog izložbenog prostora u prostor za druženje i predavanja.
Najveći izazovi – budžet i privlačan program
- Što biste naveli kao najveće izazove u organizaciji fin-tech konferencije u Zagrebu i kako ste ih prevladali?
Istaknuo bih dvije kategorije vezane uz izazov. Budžet i kako ga zatvoriti te kako složiti dobar, zanimljiv program, s govornicima koji privlače publiku i sadržajno mogu biti intrigantni i privlačni.
Kao što sam već naveo, bez sponzora ne bi bilo niti konferencije pa im se svima zahvaljujem i ovim putem, također niti bez posjetitelja koji kupuju karte, pa ih pozivam da to učine što prije, ako već nisu. Program i govornike priprema programska služba, za to koristimo poznanstva i veze s relevantnim ljudima iz industrije koji onda prepoznaju našu energiju i posvećenost pa se rado odazivaju na naš poziv.
- Ove godine očekujete dvostruko više sudionika. Kako privlačite sudionike i što mogu očekivati od sudjelovanja na konferenciji?
Sudionike privlačimo temama koje obrađujemo, zanimljivim govornicima, atraktivnim izložbenim prostorom, mogućnostima da kroz druženje steknu nove ideje, nove prilike i na kraju nove poslovne partnere u kontekstu širenja poslovanja. Vjerujem kako će ova konferencija biti još bolja od prošle, te mogu zaključiti da kao pripadnik fintech, payment ili financijske industrije nikako ne bih propustio biti dio ovog događanja.
Originalni članak: Poslovni turizam, Ana Remenar
Naslovna slika: Slavko Midžor/PIXSELL