Zašto vam treba webshop – čak i kad sve prodajete preko društvenih mreža

Mnogi se danas pitaju ima li uopće smisla ulagati u vlastitu web trgovinu kad se prodaja sve više seli na TikTok, Instagram i druge platforme. No Bilić upozorava da su to sve iznajmljeni prostori.

“Webshop je jedino mjesto gdje ste vi gazda. Sve drugo – algoritmi, oglasi, kanali – netko drugi kontrolira. Ako ne gradite svoje digitalno vlasništvo, gradite na tuđem terenu.”

“Webshop nije katalog nego alat za unaprijediti poslovanje”

Na pitanje što je najveći mit o uspješnoj online trgovini, Tomislav odgovara bez zadrške:

“Da jednom kad lansiraš webshop – narudžbe same krenu dolaziti. To jednostavno nije istina.”

Webshop nije projekt koji završava kad “ide live” – on je početak odnosa s kupcima, kanal prodaje i komunikacije koji zahtijeva stalno unaprjeđenje.

“Ako danas pokrećem webshop – gradim temelje za rast, a ne plan za godinu dana”

Na pitanje kako bi izgledao webshop koji bi pokrenuo 2025. za malo poduzeće poput trgovca prirodnim sokovima, Bilić ne ide daleko u tehnološke detalje. Umjesto toga, fokusira se na ono što zaista čini razliku:

“Odabrao bih skalabilnu platformu, jednostavno rješenje. Ne bih komplicirao s ERP-om ako ne treba. Uložio bih u dobar payment gateway – Monri za domaće tržište, Stripe ili PayPal za vanjsko. I najviše bih uložio u analitiku i user journey.”

Platforma bi bila fleksibilna, dizajn čist, a najviše bi uložio u razumijevanje ponašanja posjetitelja. Što traže? Gdje zapinju? Kako odlučuju?

“Danas je jeftinije nego ikad testirati tržište. I svaki klik vam priča priču. Samo je pitanje – pratite li ju?”

 

“Mlađe generacije očekuju jednostavnija, ali teže ostvariva rješenja”

U razgovoru Bilić ističe kako su upravo mlađe generacije najizazovniji kupci – ne zato što žele više, nego zato što očekuju vrhunsku jednostavnost i jasnoću:

Njihova očekivanja su jednostavna, ali ih je teško ispuniti: sve mora biti jasno, sve mora raditi, mora se moći platiti brzo, proizvod treba stići sutra, mora biti recenzija, mora biti chat ako zapne.”

Od TikToka do Sheina – standarde ne postavlja lokalni webshop, nego globalni igrači koji imaju stotine ljudi u UX timovima i milijunske budžete. No krajnji korisnik ne zna (i ne mora znati) što je u pozadini.

“Kupac koji je naručio s Temu-a očekuje sličan user experience i od male hrvatske trgovine. To je realnost s kojom moramo živjeti.”

 

Tri greške koje si webshop u 2025. više ne može dopustiti

Kroz godine rada s domaćim i inozemnim trgovcima, Bilić je razvio instinkt za ono što ruši konverzije. Tri najčešće pogreške?

  1. Kopiranje konkurencije bez razmišljanja
     “Kopiranje konkurencije jer vaša trgovina treba pričati vašu priču.”
  2. Zbunjujuće korisničko iskustvo
     Glomazni meniji, nespretni filteri, pretrpan checkout – to frustrira korisnika, pogotovo mlađeg.
  3. Skriveni troškovi pri plaćanju
     “Ne postoji gore iznenađenje od dodatne naknade na zadnjem koraku. Tada gubite i narudžbu i povjerenje.”Za više informacija o tome na što pripaziti pri izradi webshopa, kliknite na link koji vodi na blog Tanje Šincek, eCommerce savjetnice i vlasnice agencije Webroom Agency, specijalizirane za pokretanje online biznisa, izradu ecommerce rješenja i optimizaciju prodaje.

 

 

 

 

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)