Zašto vam treba webshop – čak i kad sve prodajete preko društvenih mreža
Mnogi se danas pitaju ima li uopće smisla ulagati u vlastitu web trgovinu kad se prodaja sve više seli na TikTok, Instagram i druge platforme. No Bilić upozorava da su to sve iznajmljeni prostori.
“Webshop je jedino mjesto gdje ste vi gazda. Sve drugo – algoritmi, oglasi, kanali – netko drugi kontrolira. Ako ne gradite svoje digitalno vlasništvo, gradite na tuđem terenu.”
“Webshop nije katalog nego alat za unaprijediti poslovanje”
Na pitanje što je najveći mit o uspješnoj online trgovini, Tomislav odgovara bez zadrške:
“Da jednom kad lansiraš webshop – narudžbe same krenu dolaziti. To jednostavno nije istina.”
Webshop nije projekt koji završava kad “ide live” – on je početak odnosa s kupcima, kanal prodaje i komunikacije koji zahtijeva stalno unaprjeđenje.
“Ako danas pokrećem webshop – gradim temelje za rast, a ne plan za godinu dana”
Na pitanje kako bi izgledao webshop koji bi pokrenuo 2025. za malo poduzeće poput trgovca prirodnim sokovima, Bilić ne ide daleko u tehnološke detalje. Umjesto toga, fokusira se na ono što zaista čini razliku:
“Odabrao bih skalabilnu platformu, jednostavno rješenje. Ne bih komplicirao s ERP-om ako ne treba. Uložio bih u dobar payment gateway – Monri za domaće tržište, Stripe ili PayPal za vanjsko. I najviše bih uložio u analitiku i user journey.”
Platforma bi bila fleksibilna, dizajn čist, a najviše bi uložio u razumijevanje ponašanja posjetitelja. Što traže? Gdje zapinju? Kako odlučuju?
“Danas je jeftinije nego ikad testirati tržište. I svaki klik vam priča priču. Samo je pitanje – pratite li ju?”
“Mlađe generacije očekuju jednostavnija, ali teže ostvariva rješenja”
U razgovoru Bilić ističe kako su upravo mlađe generacije najizazovniji kupci – ne zato što žele više, nego zato što očekuju vrhunsku jednostavnost i jasnoću:
“Njihova očekivanja su jednostavna, ali ih je teško ispuniti: sve mora biti jasno, sve mora raditi, mora se moći platiti brzo, proizvod treba stići sutra, mora biti recenzija, mora biti chat ako zapne.”
Od TikToka do Sheina – standarde ne postavlja lokalni webshop, nego globalni igrači koji imaju stotine ljudi u UX timovima i milijunske budžete. No krajnji korisnik ne zna (i ne mora znati) što je u pozadini.
“Kupac koji je naručio s Temu-a očekuje sličan user experience i od male hrvatske trgovine. To je realnost s kojom moramo živjeti.”
Tri greške koje si webshop u 2025. više ne može dopustiti
Kroz godine rada s domaćim i inozemnim trgovcima, Bilić je razvio instinkt za ono što ruši konverzije. Tri najčešće pogreške?
- Kopiranje konkurencije bez razmišljanja
“Kopiranje konkurencije jer vaša trgovina treba pričati vašu priču.” - Zbunjujuće korisničko iskustvo
Glomazni meniji, nespretni filteri, pretrpan checkout – to frustrira korisnika, pogotovo mlađeg. - Skriveni troškovi pri plaćanju
“Ne postoji gore iznenađenje od dodatne naknade na zadnjem koraku. Tada gubite i narudžbu i povjerenje.”Za više informacija o tome na što pripaziti pri izradi webshopa, kliknite na link koji vodi na blog Tanje Šincek, eCommerce savjetnice i vlasnice agencije Webroom Agency, specijalizirane za pokretanje online biznisa, izradu ecommerce rješenja i optimizaciju prodaje.